OFERTA

Usługi

Nasze zajęcia skierowane są do dzieci w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym i młodzieży, a prowadzi je wykwalifikowany zespół terapeutów i pedagogów. Dzięki współpracy z rodzicami tworzymy optymalne warunki do rozwijania potencjału każdego dziecka.

Zapraszamy do kontaktu i wspólnego odkrywania możliwości Państwa pociech!

Prowadząca: Katarzyna Kolasa, Marcelina Gałka

„Słowo po słowie ku lepszej przyszłości”

Terapia logopedyczna to coś więcej niż nauka wyraźnego mówienia. To kompleksowe wsparcie dziecka w rozwoju komunikacji – od pierwszych słów, przez budowanie zdań, aż po prawidłowe funkcjonowanie narządów mowy. Pomagamy dzieciom lepiej rozumieć świat i skutecznie się z nim porozumiewać – w sposób dostosowany do ich wieku, możliwości i indywidualnych potrzeb.

Proces terapii rozpoczyna się od szczegółowego wywiadu z opiekunem oraz diagnozy logopedycznej, która pozwala określić przyczyny trudności i opracować indywidualny plan działania.

Oferta naszego gabinetu skierowana jest do dzieci od 2. roku życia, dzieci starszych oraz młodzieży z trudnościami w zakresie mowy, języka, komunikacji, oddechu lub funkcji w obszarze orofacjalnym.

Zakres terapii obejmuje m.in.:
– terapię miofunkcjonalną – w tym wsparcie logopedyczne w terapii ortodontycznej,
– terapię oddechową – w tym metodą Butejki),
– terapię dzieci z opóźnionym rozwojem mowy (ORM),
– terapię afazji dziecięcej i apraksji mowy,
– ćwiczenia artykulacyjne i usprawniające motorykę narządów mowy,
– pracę nad głosem i technikami oddechowymi,
– terapię mutyzmu,
– terapię dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera,
– terapię dzieci z zespołem Downa,
– terapię dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym,
– terapię dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi

Terapia miofunkcjonalna
Jako przygotowanie do leczenia ortodontycznego

Współczesna ortodoncja coraz częściej zwraca uwagę na przyczyny wad zgryzu – a te bardzo często wynikają z nieprawidłowej budowy i/lub funkcjonowania języka, warg i toru oddechowego.
Prowadzona przez nas terapia miofunkcjonalna nie tylko przygotowuje do założenia aparatu ortodontycznego, ale także pomaga skrócić czas leczenia i zapobiega nawrotom wad po jego zakończeniu. Współpracujemy z ortodontami, aby zapewnić dziecku kompleksowe wsparcie w całym procesie terapii.

Terapia dzieci z ASD
Opiera się przede wszystkim na budowaniu relacji, zrozumieniu sposobu komunikowania się i dostosowaniu środowiska terapeutycznego do potrzeb dziecka. Nie ma jednej uniwersalnej drogi – każde dziecko funkcjonuje inaczej, dlatego tak ważna jest elastyczność, obserwacja i podążanie za dzieckiem. W pracy skupiamy się na rozwijaniu podstawowych funkcji komunikacyjnych – jak nawiązywać kontakt, jak prosić, odmawiać, wyrażać potrzeby i emocje. Często zaczynamy od bardzo prostych form komunikacji, wykorzystując wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się (AAC), gesty, obrazki lub przedmioty. 

Pracując z dziećmi ze spektrum, szczególną uwagę zwracamy na ich potrzeby sensoryczne, emocjonalne i społeczne – ponieważ rozwój mowy i komunikacji nie dzieje się w izolacji, lecz w bezpiecznej relacji z drugim człowiekiem. Wprowadzamy stałe schematy i jasne struktury, które dają dziecku poczucie bezpieczeństwa i przewidywalności, a jednocześnie stwarzają przestrzeń do uczenia się nowych umiejętności. Najważniejsze jest, by każde dziecko czuło się rozumiane i akceptowane – dopiero wtedy możliwa jest prawdziwa i trwała zmiana.

Prowadząca: Katarzyna Kolasa

„Oddychaj mniej – żyj pełniej. Metoda Butejki dla zdrowego oddechu.”

Oparta na ćwiczeniach oddechowych, które uczą kontroli oddechu oraz oddychania zmniejszoną ilością powietrza w celu redukcji skutków hiperwentylacji. Eliminuje nawyk oddychania przez usta, wspiera prawidłowy tor oddechowy – przez nos. Poprawia jakość snu, koncentrację oraz ogólne samopoczucie, szczególnie u dzieci z astmą, alergiami czy częstymi infekcjami.

W terapii wykorzystujemy różnorodne techniki i narzędzia terapeutyczne, w tym specjalistyczny sprzęt logopedyczny, programy multimedialne wspierające rozwój mowy oraz
słuchawki Forbrain, które stymulują przewodnictwo słuchowe i wspierają koncentrację, uwagę oraz jakość wypowiedzi.

Prowadząca: Adrianna Kopeć

„Bezpieczna przestrzeń dla dziecięcych emocji”

Terapia psychologiczna to proces wspierania dziecka w radzeniu sobie z trudnościami emocjonalnymi, rozwojowymi, społecznymi i wychowawczymi. Jej celem jest poprawa codziennego funkcjonowania dziecka – w domu, w przedszkolu, w szkole oraz w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi.
Terapia zawsze rozpoczyna się od konsultacji z rodzicem lub opiekunem, podczas której przeprowadzany jest szczegółowy wywiad. Pozwala to zrozumieć sytuację dziecka, historię jego rozwoju i trudności, a także wspólnie określić cele terapii.

Prowadząca: Sylwia Holuk, Barbara Bożek–Madura

„Silna ręka, pewny krok w przyszłość!”

Zajęcia terapii ręki mają na celu poprawę zdolności manualnych, koordynacji ręka-oko oraz wzmocnienie mięśni dłoni i palców. Skierowane są do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z trudnościami w zakresie motoryki małej, pomagając w wykonywaniu codziennych czynności, takich jak pisanie, rysowanie czy chwytanie przedmiotów. Terapia obejmuje diagnozę, opracowanie planu terapii oraz regularne zajęcia, które koncentrują się na wzmacnianiu mięśni, poprawie koordynacji oraz rozwijaniu percepcji sensorycznej.

Prowadząca: Sylwia Holuk

„Razem pokonujemy trudności, rozwijamy możliwości!”

Zajęcia wspierające dzieci w osiągnięciu gotowości szkolnej, szczególnie te, które rozwijają się wolniej lub napotykają trudności edukacyjne. Program obejmuje ćwiczenia z zakresu analizy i syntezy słuchowej, wzrokowej oraz wzrokowo-słuchowej, a także rozwijanie grafomotoryki, koncentracji uwagi i orientacji w schemacie własnego ciała oraz przestrzeni. Zajęcia wspomagają rozwój poznawczy i doskonalą funkcje kluczowe dla efektywnej nauki.

Prowadząca: Sylwia Holuk, Iwona Kumor

„Krok po kroku do szkolnych sukcesów!”

Zajęcia skierowane są dla uczniów z zerówki oraz klas I- III. Obejmują one pomoc w zakresie umiejętność poznawczych np.
– doskonalenie samodzielnego czytania tekstu i jego rozumienia
– doskonalenie znajomości liter – ćwiczenia w pisaniu (kształt liter, pisanie ze słuchu i z pamięci) – doskonalenie umiejętności matematycznych (liczenie, dodawanie, odejmowanie, szacowanie, mierzenie, obliczenia pieniężne i zegarowe)
– wykorzystanie mnemotechnik w nauce.

Prowadząca: Iwona Kumor

„Każdy dźwięk, każdy ruch to nowa możliwość – rozwój przez muzykę”

Zajęcia umuzykalniające to różnego rodzaju aktywności, które mają na celu rozwój muzyczny dzieci od najmłodszych lat. Są to zajęcia łączące ruch z muzyką, które pomagają w rozwijaniu wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu, słuchu muzycznego, a także rozwijania zdolności motorycznych i kreatywności. Zajęcia muzyczno – ruchowe wspierają rozwój pamięci, koncentracji i myślenia abstrakcyjnego. Uczą organizacji pracy, cierpliwości i systematyczności.

Wspólne zajęcia muzyczne sprzyjają pracy w grupie, uczą współpracy i wzajemnego szacunku. Dzieci uczą się działać w zespole, co ma pozytywny wpływ na ich umiejętności interpersonalne. To także doskonały sposób na poprawę samopoczucia, na odprężenie i redukcję napięcia. Zajęcia umuzykalniające to więc nie tylko sposób na naukę muzyki, ale także na wszechstronny rozwój dzieci.

Prowadząca: Karolina Babicka

„Brudne dłonie, czysta radość!”

Sensoplastyka® to zajęcia, które angażują wszystkie zmysły dziecka, umożliwiając mu twórczą zabawę z bezpiecznymi i spożywczymi materiałami. Podczas tych zajęć maluchy będą miały okazję mieszać, ugniatać, malować, wąchać i dotykać różnorodne substancje, które wspierają rozwój sensoryczny i kreatywność, zapewniając jednocześnie pełne bezpieczeństwo. Każdy dotyk to nowa przygoda, a każdy bałagan to krok w kierunku twórczego rozwoju.

Zajęcia pomagają dzieciom rozwijać motorykę małą i dużą, kreatywność oraz zdolności sensoryczne. To także doskonała okazja do uczenia się współpracy w grupie oraz budowania pewności siebie. W końcu, jak to mówią – brudne dłonie, czysta radość!

Zajęcia prowadzone są w małych grupach, co zapewnia kameralną atmosferę i pełną uwagę prowadzącego. Maluchy bawią się razem z rodzicami, co dodatkowo wzmacnia więź i wspólne przeżywanie radości z odkrywania świata.

Prowadząca: Katarzyna Nuckowska

„Joga dla dzieci – odkryj supermoce spokoju, siły i równowagi!”

Joga to radosne i pełne energii zajęcia łączące zabawę z ruchem, które wspierają rozwój fizyczny i emocjonalny dzieci. Ćwiczymy proste pozycje jogi wzmacniające ciało, poprawiające postawę i równowagę, bawimy się w gry ruchowe rozwijające koordynację i współpracę, ćwiczymy oddech i relaksację, a także tworzymy bajkowe historie ruchowe, angażując wyobraźnię i kreatywność.

Zajęcia poprawiają sprawność i elastyczność, uczą koncentracji, cierpliwości i radzenia sobie ze stresem, wzmacniają pewność siebie i pomagają budować dobre relacje z rówieśnikami. To doskonały sposób na aktywną zabawę w przyjaznej atmosferze.

Prowadząca: Barbara Bożek–Madura, Karolina Bajda

„Razem lepiej – rozwijajmy umiejętności społeczne”

Trening Umiejętności Społecznych to zajęcia grupowe stymulujące rozwój emocjonalno-społeczny, które wywierają pozytywny wpływ na rozwój osobowości a także na prawidłowe funkcjonowanie w grupie Zajęcia skierowane są do dzieci, którym towarzyszą problemy takie jak:
– Problemy z koncentracją
– Nietolerancja krytyki
– Trudności w relacjach z rówieśnikami oraz w nawiązywaniu nowych znajomości
– Problem z regulacją emocji
– Znaczny lęk
– Trudności z dostosowaniem się do zasad panujących w przedszkolu, szkole
– Zaburzenia lękowe, ADHD, autyzm, zespół Aspergera.

Trening Umiejętności Społecznych uczy:
– podstawowych umiejętności prospołecznych: kontrola tonu głosu, adekwatny kontakt wzrokowy
– wspólnej zabawy
– dołączanie do niej, reakcja na odmowę wspólnej zabawy, kompromisy, dzielenie się
– kompetencji emocjonalnych
– moja mimika i odczytywanie emocji z twarzy innych osób, strategie radzenia sobie z negatywnymi emocjami
– zachowania w sytuacjach trudnych
– reagowanie na zaczepki, odmowa
– zachowania w sytuacjach dnia codziennego
– zachowanie względem obcych, zakupy

Bezpieczna przestrzeń wielkich możliwości

Metody Potwierdzone Praktyką

Każde dziecko dostaje ścieżkę ćwiczeń szytą na miarę potrzeb i pasji.

Multidyscyplinarny Zespół

Logopedzi, terapeuci różnych specjalizacji, pedagodzy – współpracujemy, by objąć dziecko całościową opieką.

Radość z Każdego Kroku

Celebrujemy drobne sukcesy, bo to one motywują do dalszej pracy.