NASZ ZESPÓŁ
Adrianna Kopeć
Ukończyłam 5-letnie studia magisterskie na kierunku psychologia w Szkole Głównej Menadżerskiej w Warszawie, studia podyplomowe oraz liczne szkolenia specjalistyczne, które pozwoliły mi poszerzyć kompetencje w pracy z dziećmi i młodzieżą.
Studia podyplomowe:
• „Psychologia dzieci i młodzieży – wspieranie rozwoju”.
• „Przygotowanie pedagogiczne”
Wybrane szkolenia i kursy:
• „Trening Umiejętności społecznych TUS” – stopień I i II
• „Interwencja kryzysowa”.
• „Zachowania suicydalne dzieci i młodzieży”.
• „Ocena cech osobowości”.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam w centrum terapeutycznym, jak również podczas praktyk na Oddziale Dziennym Psychiatrycznym dzieci i młodzieży. Każde z tych miejsc dało mi cenne umiejętności i jeszcze głębsze zrozumienie potrzeb osób w różnym wieku i z różnymi potrzebami.
W pracy kieruję się indywidualnym podejściem, empatią i zaangażowaniem. Najważniejszy jest dla mnie pacjent – jego potrzeby, emocje i tempo pracy. Tworzę bezpieczną i wspierającą przestrzeń, w której można swobodnie mówić o swoich trudnościach i wspólnie szukać rozwiązania.
Terapia jest skierowana do:
– dzieci od 3. roku życia,
– dzieci starszych oraz młodzieży.
Pracuję z dziećmi na różnych etapach rozwoju, uwzględniając ich indywidualne potrzeby, możliwości i tempo pracy.
Zakres terapii obejmuje wsparcie dla dzieci i młodzieży:
– z autyzmem (ASD),
– z ADHD i innymi zaburzeniami uwagi,
– z opóźnieniem psychoruchowym,
– z trudnościami emocjonalnymi (lęk, obniżony nastrój, depresja),
– z zaburzeniami obsesyjno-kompulsywnymi (OCD),
– z zaburzeniami zachowania (impulsywność, agresja, wycofanie),
– z trudnościami w komunikacji i relacjach społecznych,
– z problemami wychowawczymi i w relacjach rodzinnych,
– z trudnościami szkolnymi i edukacyjnymi,
– z dziećmi objętymi wczesnym wspomaganiem rozwoju,
W swojej pracy korzystam z elementów terapii poznawczo-behawioralnej (CBT), która jest jednym z najlepiej przebadanych i skutecznych podejść terapeutycznych u dzieci i młodzieży. CBT pomaga dzieciom identyfikować i zmieniać niekorzystne myśli oraz zachowania, uczy nowych strategii radzenia sobie, rozwija umiejętności społeczne i emocjonalne.
W zależności od wieku dziecka i jego trudności włączam także:
– Terapię poprzez zabawę (Play Therapy) – szczególnie u młodszych dzieci,
– Elementy terapii schematów i pracy z emocjami,
– Techniki relaksacyjne, oddechowe i mindfulness,
– Trening umiejętności społecznych (TUS),
– Psychoedukację dla dzieci i rodziców,
– Terapię narracyjną i pracę na opowieściach dziecka,
– Techniki wzmacniające poczucie własnej wartości i sprawstwa,
– Wsparcie wychowawcze i konsultacje dla rodziców.
Nie pracuję według jednego sztywnego schematu – łączę różne podejścia terapeutyczne, dostosowując je do konkretnego dziecka i jego rodziny. Zawsze kieruję się indywidualnym podejściem, zaufaniem, bezpieczeństwem i otwartością. Każde dziecko jest inne – ma swoją historię, potrzeby, temperament i sposób odbierania świata.
Moim celem jest zbudowanie relacji terapeutycznej, w której dziecko czuje się akceptowane, rozumiane i bezpieczne. Tylko wtedy możliwa jest prawdziwa zmiana i rozwój. Szczególną wagę przykładam do indywidualizacji procesu terapii, aby: rozbudzać naturalną ciekawość dziecka, wspierać je w rozwoju i poszukiwaniu rozwiązań, budować jego odporność psychiczną i umiejętności radzenia sobie, uwzględniać również kontekst rodzinny i środowiskowy.
Wierzę, że pomagając dziecku, pomagam również całej rodzinie. Dlatego w terapii często współpracuję z rodzicami – wspólnie szukamy rozwiązań, uczymy się rozumieć zachowania dziecka i budować wspierające środowisko domowe. Regularne konsultacje dla rodziców są ważnym elementem procesu terapeutycznego.
Wygadane Gabinet Usług Logopedyczno-Terapeutycznych mgr Katarzyna Kolasa
ul. Xawerego Dunikowskiego 2
35-603 Rzeszów, Podkarpackie
NIP: 8172208877
REGON: 523958379
